Őszi könyvtárbővítés

Régen írtam és nagyon keveset olvastam novemberben, de tegnap - átmenetileg - a kényszerű kíntól megszabadultam és boldog vagyok, hogy foglalkozhatok egy ideig könyvekkel és a bloggal. Egyenes következménye, hogy most nagy eséllyel lesz majd néhány ilyesfajta mellébeszéd, mint a mai. Jó lesz új energiákat gyűjteni, továbbá a lenyugvás segít majd ráhangolódni az adventi időszakra. Ez talán nem lenne nagy kívánság, de tekintve, hogy az utóbbi évek sorra a  karácsonyra felkészítő érzések nélkül hozták el az ünnepet, így aztán általában nem hagytak bennem sokkal mélyebb nyomot egy hangulatos, családi körben eltöltött, jó ételekkel fűszerezett, hangulatos hosszú hétvége élményénél, így érthetően nem is olyan kicsi kérés ez. Idén nagyon szeretném, ha másképp alakulna, nem rohanna el az ünnep egy perc alatt.
Az évet annak jegyében kezdtem, hogy nem szeretnék sok könyvet venni. Szerintem magamhoz mérten - és tekintve, hogy ez az egyetlen költséges hobbim - egészen jól teljesítettem, s azokért sem hagytam ott vagyonokat a boltokban, amiket mégis megvettem. Aztán eljött az ősz és sorra olyan könyvek kerültek az utamba, amiket már régóta kerestem vagy amik érdeklődésemre számot tartó új megjelenések voltak. Így mindazt, amit megtakarításban elértem az év többi időszakában, talán most el is költöttem három hónap alatt, igaz, nem jártam számszakilag a végére. Nem bánom mégsem, mert nagyon ígéretes tagokkal bővült a könyvtáram. Korábban sokszor vettem meggondolatlanul könyvet akciókban - valljuk be, nem kímél minket az online könyvkereskedelmi marketing -, de idén elhagytam ezt a felelőtlenséget és mielőtt tényleg megrendelnék valamit, mindig alszom rá egyet, avagy kettőt. A legjobban bevált módszer, ha minél többet altatom a lehetőséget és közben lejár az akció. Ha valami nagyon kell, azt rögtön tudom, nem kell rá aludni néhányat, gyakran még akció sem kell hozzá, ami pedig gondolkodást igényel, azt már megtanultam könnyeden elengedni. Az ilyen könyvekre ott a könyvtár. A könyvtári tagságomat pontosan ezzel a célzattal hosszabbítottam meg szeptemberben, hogy a bizonytalan várakozókat onnan hozzam haza. Egyébként elsősorban ilyen okból foglalkoztat az e-book olvasó vásárlásának gondolata is. Vannak könyvek, amelyeket inkább megvennék e-könyv formátumban, mint hagyományos alakban, mert kíváncsi vagyok rájuk, elolvasnám ezeket, a könyvtárban viszont népszerűek, így nem tudom kikölcsönözni. De annyira nem kellenek nekem, hogy nyomtatott könyvként sokat fizessek értük és még a polcon is foglalják a helyet, így is van itthon elég meggondolatlanul beszerzett porfogó. De ezen az e-book olvasón még gondolkodnom kell, valamiért még mindig idegenkedem tőle, hagyom, érjen még ez a döntés és nem mellesleg az sem ártana, ha haladnék a már beszerzett olvasnivalókkal. Tartok tőle ugyanis, hogy praktikus mérete miatt többször vinném magammal az olvasót utazáshoz, mint a papírkönyvet, márpedig út közben olvasok a legtöbbet. Kiforrja majd az idő.

Íme itt vannak szeptembertől mai napig, nem egysíkú és nem is kimondottan modern gyűjtemény: 


7 megjegyzés:

hóvirág írta...

De klassz ez a "kosár", nagyon tetszik! :) Van benne néhány könyv, ami nálam is várólistás.
Én is alapvetően könyvtárpárti vagyok, de még nem vagyok olyan erős mint Te, nehezebben állok ellen az általad találóan gondolkodós könyveknek az online akciókban... :( De trenírozom magam! :D Ki fogom próbálni a módszeredet (annyit aludni rá, míg véget nem ér, ez tetszik!)

Kívánom, hogy szépen rá tudj hangolódni lélekben is az ünnepre! :)

hóvirág írta...

Ja, kifelejtettem, hogy az e-olvasót nem fogod megbánni, ha beruházol rá, viszont szerintem nyugodtan érleld a gondolatot ameddig szükséges, nem szabad azt sem elhamarkodottan venni. :) Nekem vagy két-két és fél évig tartott, mire eljutottam az első gondolattól a konkrét elhatározásig. Nem kell kapkodni! :)

Andrea írta...

Nem is olyan sok az annyi :).
Nem is mondtam, de múlt héten én is erős voltam, mert tudtam, hogy Európás Könyvmaraton van, de nem rendeltem semmit, sőt, rá se néztem a könyvekre!
Múlt héten az Aranymetszésben mondta valaki, hogy manapság ritkaság, hogy valakinek teli könyvespolcai vannak, mert annyira átvette a papír helyét az e-könyv. Úgyhogy légy Te is büszke a sok szép polcodra! ;)

Bea írta...

@hóvirág: Láttam ám, hogy mostanában több könyvet veszel mint régebben, néha elkapja az embert a gépszíj, csak tudatosan lehet ellenállni. Végülis, ha lenne még két fölösleges könyvespolcom itthon, akkor lehet, hogy kevésbé lennék ilyen megfontolt. :-) Vagy ha könnyen túl lehetne adni azokon a könyveken, amik kevésbé tetszettek, de nehézkes eladni a könyveket.
Már én is fontolgatom úgy két éve ezt az e-book olvasót, úgyhogy lassan megérik. :-)

Bea írta...

@Andiamo: Az Európás Könyvmaratont én is sikerrel figyelmen kívül hagytam. :-) Jár nekünk a taps! :-)
Ezek szerint Te is és én is büszkék lehetünk a magunk polcaira, igazán van mire nézni mindkettőnknek. :-)

hóvirág írta...

No, hát én az európásat csúnyán elbuktam. :D Igaz, csak két könyvet vettem, vagyis csak egyet én, a másikra rádumáltam a férjemet, hogy tökéletes szülinapi ajándék lenne belőle. :D Viszont ha úgy vesszük, azért volt valamennyi lelkierőm, mert nem csak ezt a kettőt vágytam megvenni, mégsem rendeltem többet. Hah, mégis csak tudok erős lenni!
Viszont a "rá se nézek" is jó módszer, szoktam én is alkalmazni, de az Európa esetében most túl nagy volt a kísértés. (Ráadásul már azt is kinéztem, mit kéne beszerezni tőlük a következő maratonon. Hajjaj.)
Na a lényeg, hogy felnézek rátok, mostantól a példaképein lesztek a könyvek vásárlásával kapcsolatos önmegtartóztatás terén! :D

Bea írta...

Ha mi leszünk a példaképeid, akkor azért nem fogsz rosszul járni, évente pár tucat könyv becsúszik a beszerzések közé. :-)