Filmeket néztem

Némi túlzás van a címben, mert mostanában nehezen jutok túl a sorozatok nézésén, azokat is csak úgy fél szemmel, miközben teszek-veszek, így ezekről ma nem szeretnék írni. Azonban, meg kell osztanom nem tarthatom meg magamnak a legfrissebb és mostanában egyetlen mozis élményemet éspedig azért nem, mert nem venném a lelkemre, hogy esetleg lemaradjatok róla, mert nem szóltam időben. Vannak filmek, amiket moziban kell megnézni először, mert úgy igazi az élmény. Szóval nem rejtegetem tovább, a neve Bond, James Bond. Igen, megnéztem a Skyfall-t múlt héten!


Ha kedvetek van közben zenét hallgatni, akkor csakis ezt: James Bond 007 Skyfall by Adele

Nem én vagyok az, aki most arról fog írni, amiről a kritikusok  nagy része, hogy ez minden idők legjobb Bond filmje, de csak azért nem, mert alapvetően a James Bondhoz való eddigi viszonyom egyenlő a nullával. Az összes emlékem ezekkel a filmekkel kapcsolatban csupán annyi, hogy van egy rész, aminek Goldeneye a címe és Tina Turner énekli a főcímdalt. Sajnálom, szégyellem magam, pótolom majd az eddigi mulasztásokat.

De tény, hogy az utóbbi hónapok egyik legjobb döntése volt elmenni erre a filmre a moziba, le vagyok nyűgözve. Egy hatalmas akciójelenettel kezdődik a film, nyilván egy olyannal, ami a valóságtól kissé elrugaszkodott, de hát Anglia titkos ügynökei közül is a LEG a 007-es, nem várhatunk ennél kevesebbet. Mindennek ellenére mégsem éreztem túlzásnak ezt a nagy indítást és az összes többi akciójelenetet sem. Aztán jön egy tökéletes főcím, emlékeim szerint én ilyen szép főcímet még sosem láttam, engem már ezzel teljesen megvettek és ha lehet ilyet írni, akkor ez a legmegragadóbb főcím, amit valaha láttam, és ebben biztosan nagy szerepe van Adele fentebb hallgatható dalának is, de a képek épp annyira szépek, mint a dal. A filmbeli főcím természetesen nem a fentebb látható.

A történet kivételesen nem arra épül, hogy meg kell menteni a világot, hanem személyesebb a gonosz szándéka. Az MI-6 szigorú vezetője, M (Judi Dench) és egyik régi ügynöke, Raoul Silva (Javier Bardem) közötti, húsz év óta lezáratlan kapcsolat az, amely a történet alapjául szolgál. Raoul bosszúra szomjazik, így James Bond feladata M életének megóvása lesz. Ami nem is olyan könnyű az olyan elszánt és gátlástalan őrült ellen, akit Javier Bardem tökéletesen testesít meg. A film egyik kiemelkedő jelenete Bond és az elmebeteg Silva találkozása, feszültséggel teli, ám nekem mégis valahogy komikus attól, ahogyan Javier Bardem megjelenik a rá osztott karakter külsejében. Sikerült számos szép helyszínt kiválasztani a film forgatására, ám a skóciai tájat és birtokot nehezen múlja felül bármelyik, bár talán Sanghaj fényei mellett se menjünk el említés nélkül.
Daniel Craig James Bond szerepében nekem tökéletes volt (igaz, az előző két részről nem tudok nyilatkozni megtekintés hiányában). Nem az a tipikus akcióhős, de szikár, határozott és rettenthetetlen, akinek elhiszem, hogy mindent kibír és mindent elér, amit csak akar és nyugodtan hátradőlhetek, mert kétségtelenül meg fogja menteni a világot is, ha kell, de hogy vajon M-et sikerül-e? Ezzel kapcsolatban nem mondhatok többet. 

Innen kezdve a lelkiismeretem tiszta, én szóltam, hogy nézzétek meg ezt a remek filmet. Tökéletes kikapcsolódás pazarul fényképezve.

6 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Én is megnézem a hétvégén a férjemmel. :)

Bea írta...

Tetszett? :)

Szilvamag írta...

Még nem láttuk, majd csak most fogjuk megnézni. Kíváncsi leszek rá.:)Majd referálok róla :)

Bea írta...

Akkor ezt félreolvastam. :)))

Szilvamag írta...

Megnéztük mi is a filmet és hát teljesen el vagyok tőle ájulva. Azt nem is írtad, hogy tele van humorral, ami teljesen új irányvonal,az előző részhez képest. Én azt is láttam, de megmondom őszintén, hogy gőzöm sincs, hogy miről szólt.... értelmetlen zagyvalék volt. No de ez, ez klasszisokkal jobb volt nála. :) Szóval tényleg érdemes megnézni.:)

Bea írta...

Ugye, hogy? :)
Igen, tényleg van benne humor is. Nekem ezzel kapcsolatban tetszett a leginkább, hogy nem akart James Bond fiatal menő pasasnak látszani, hanem némi cinizmussal kezelve a helyzetet felvállalta, hogy múlik az idő. Erre nagyon jó volt a Q harmatos fiatalságával való szembeállítás.

(én az előzőt nem láttam, de olvastam róla, hogy nem volt jó)